fredag 15 juli 2011

Min Dingeling

Tack alla sydare för ett underbart läger och oj vad mysigt vi hade det sista kvällen tillsammans. Som utlovat kommer här texten på mitt och Anders sångbidrag.

Som liten sprang jag naken jag sakna helt komplex

intresset för min kropp ja det börja först vid sex

jag råka titta ner och fick se en liten grej

ja nu vet jag vad det är som skiljer syrran ifrån mej


Min dingeling min dingeling oh vad den är söt där den dinglar omkring

Min dingeling min dingeling oh vad den är söt där den dinglar omkring


När jag börja skolan jag var inget stor geni

och mitt sämsta ämne var biologi

men när fröken fråga snällt vad vet du om din kropp

gick jag fram till katedern och rodna och la upp


Ref.


När jag gjorde lumpen vi skulle ut i fält

ja det var en stor manöver och vi skulle resa tält

men det fattades en pinne att fästa linan i

men gissa vad det var som rädda vårat kompani


Ref.


Vi skulle till en tävling ja det var en dag i maj

men bilen den var sönder något under den var paj

och att domkraften var hemma det märkte jag rätt snart

att jag fick ta fram den ja det var ju uppenbart


Ref.


Jag började min bana och spika allihop

men nionde kontrollen jag det var en liten grop

jag skulle stämpla snabbt för jag hade bråttom hem

men jag råka snubbla till o gissa vad som kom i kläm


Ref.


Trots alla mina misstag och smärtsamma strapats

lyckades jag ändå belägra första plats

väl uppe där på pallen jag bugade mig djupt

men gylfen jag glömt öppen och något svullet titta ut


Ref.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar